Selasa, 29 Januari 2013

Rayuan Rindu

Sedang asyik aku mendengar dan mendendangkan alunan qasidah, terdetik di hati aku ni sebuah lagu nasyid lama nyanyian kumpulan Raihan. Waktu itu, aku masih lagi di sekolah rendah. Sampai sekarang lagu tu masih terngiang-ngian dalam ingatan aku. Pernah sekali aku bawak lagu tu untuk buat persembahan di sekolah lama aku dan kadang-kadang lagu ni dijadikan sebagai pemanas suara sewaktu nak memulakan latihan nasyid. Lagu yang sangat tenang dengan gabungan suara-suara harmoni, second voice dan third voice.

Rayuan Rindu - Raihan

hatiku merayu rindu
kasihku padaMu syahdu
munajat hamba padaMu
mengharap kasih sayangMu 
carilah ilmu mengenal Allah
tanamkan takut neraka Allah
semaikan harap syurga Allah
carilah keredhaan Allah 
rinduku ya Rasulullah
padamu ya Habiballah
walau tak pernah bersua
cintaku tetap membara 
rinduku ya Rasulullah
padamu ya Habiballah
engkaulah buah hatiku
engkaulah kekasih Allah 
alangkah indah peribadimu
tidak tergambar mulia akhlakmu
engkaulah rasul pilihan Allah
bawa rahmat seluruh alam 
my heart is loving You
my heart is just for You
knowing You Allah
i will try to get close to You 
let us find the way to know God
feel the torches of hell-fire
think of pleasures of paradise
find the way to get Allah's love 
hatiku merayu rindu
kasihku padaMu syahdu
bertemu Allah yang esa
menjadi idaman kalbu....

inilah lirik lagu yang masih lagi terpahat dalam lubuk fikiran aku..kita hendaklah meletakkan Allah dan Rasul cnta pertama kita dan yang seterusnya barulah keluarga kita dan insan-insan yang lain. biarlah cinta kita kepada sesiapa pun di atas dunia ni atas nama cinta kepada Allah dan Rasulullah. jadikanlah kecintaan kita kepada Allah dan Rasul melebihi cinta kepada yang lain kerana kelak kita akan dibangkitkan dengan insan yang paling kita cintai dan biarlah insan itu adalah Rasulullah s.a.w.. 


2 luahan hati:

Link Exchange

Tinggalkan link anda disini untuk saya membalas kunjungan anda. Terima kasih :)