Isnin, 22 November 2010

Lawak Orang Bodoh : Uji IQ

Ada satu cerita yang menarik aku nak kongsikan. Bacalah dengan teliti ye.

Coach Manchester United, Alex Ferguson selalu menghormati coach Chelsea, Carlo Ancelloti dalam setiap perancangan yang dilakukan jurulatih itu. Satu hari Ferguson pergi berjumpa Ancelloti untuk mengetahui strategi yang dilakukan Ancelloti dalam membentuk peribadi skuad Chelsea. "Mr. Ancelloti, macamana awak melatih anak buah awak?", tanya Ferguson. "Saya selalu menguji IQ mereka seperti bertanyakan soalan seperti: if a person is your father’s son but he is not your brother, who is he?", jawab Ancelloti. "Pemain saya Frank Lampard dengan pantas menjawab: Saya sendiri lah tu coach!", tambah Ancelloti.

Lalu Ferguson pun tidak membuang masa lagi. Dia pun pergi untuk menguji IQ anak buahnya. Dia berselisih dengan Wayne Rooney dan terus menanyakan Rooney soalan, "If a person is your father’s son but he is not your brother, who is he?" Rooney meminta masa tiga hari untuk menjawab soalan itu. Ferguson membenarkannya.

Rooney pun sibuk memikirkan jawapan yang mencabar mindanya itu. Lalu dia menelefon rakan sepasukannya Nemanja Vidic. "Vidic, kau kena tolong aku jawab soalan ni, kalau tak Coach nak sack aku". "Ok", jawab Vidic. Rooney pun mangajukan soalan, "If a person is your father’s son but he is not your brother, who is he?" Vidic pun menjawab, "Aku sendiri la...itupun tak tau!".

Mendengar jawapan itu Rooney pun pergi berjumpa Ferguson. "Coach, saya tahu jawapannya. Jawapannya Vidic!" dengan yakin Rooney berkata. Ferguson pun naik angin mendengar jawapan anak buahnya yang bodoh. Dia menjawab, "Bodoh la kau, jawapannya Frank Lampard la bodoh!"


Mungkin sebab inilah Rooney dan Ferguson bergaduh dulu agaknya ye.

Kesimpulan dalam cerita ni, Ferguson dan Rooney sama-sama bodoh. Fikir-fikirlah sendiri ye.
:P

0 luahan hati:

Catat Ulasan

Link Exchange

Tinggalkan link anda disini untuk saya membalas kunjungan anda. Terima kasih :)