Sabtu, 2 Mei 2009

Balik ke Penang...huh..!!

Masa : 9.30 pg
Hari : Sabtu
Destinasi : Pulau Pinang

setelah bbrapa mggu aku mnggalkan matrik..aku kmbali smula ke penang..trasa bgitu lama mnggalkan penang wlaupn bbrapa mggu je pn aku duk umah..disbbkan rase rndu yg tramat sgt kat penang nie (tp bkn matrik la...haha..)...xder r...ak blik smula ke sini utk jmpa dgn sahabt2 aku n sertai mppb kat kmpp..bley dkatakan aku pegi sana utk jadi fasi r..haha...mppb tu start lmbat lg..7 mei nie..aku dtg awal ni sbb nk enjoy2 ngn mmber2 srau kat kmpp dulu..bkn enjoy btol2..ktorng sbnrnya nk rptkn ukhwah antara ktorng..haha...bas btolak lbih krg kul 9.30 pg..sblum 2 adli dah tlong blikan tiket bas utk aku..hmm..time naik bas 2 igtkan bas 2 sjuk..tp mak ai panas dow...!ape pnya bas da...time mlam psg aircond kuat plak..ish3..ikot pngalaman aku r..aku bese naek bas mlam time blik kmpp or blik rmah dulu..ah..xpe r..sume 2 xpnting pn..haha..:-)

aku smpai kat penang lbih krg kul 3.00 ptg..sblum 2 aku ngn adli dah janji ngn hazim utk tido kat umah dia kat penang..(dah diluluskan oleh family hazim)..haha..hazim ngn ayah dia pn dtg amik ktorng kat stesen bas butterworth..maka dgn itu bermalam lah kami di rmh hazim...haha..esok mungkin ktorang g umah hilmi plak..kat pendang...!!here i come!!tggu kami hilmi..!!

"kesenangan yang datang tak akan slamanya..
Begitulah selepas susah ada kesenangan
Seperti selepas malam datangnya siang
Oleh itu waktu senang jangan lupa daratan

Gunakan kesempatan untuk kebaikan
Sebelum segalanya terlepas dari genggaman
Kelak menyesal nanti tak berkesudahan
Apa guna sesalan hanya menekan jiwa

Jangan difikir derita akan berpanjangan
Kelak akan membawa putus asa pada tuhan
Ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
Setelah kabus berlalu pasti cerah kembali

Ujian adalah tarbiyah dari Allah
Apakah kita ?kan sabar ataupun sebaliknya
Kesenangan yang datang selepas kesusahan
Semuanya adalah nikmat dari tuhan


ni sdikit lirik lagu Inteam tjuk 'kehidupan'..ble pk2 blik mmg ptut r..khidupan ni xsmstinya sng slalu..n x smestinya susah slalu kan...ujian yg dtg kat kta 2 sumenya trbiah dari Allah sbnrnya..Allah nk uji kta, bleh ke kta sabar dlm mnempuh ujian dari Dia..jd..kta sbg umat islam sptunya redha dgn ape ujian yg dtg kat kta..

0 luahan hati:

Catat Ulasan

Link Exchange

Tinggalkan link anda disini untuk saya membalas kunjungan anda. Terima kasih :)