Khamis, 30 April 2009

::Cerita Sebenar Kristian::...menarik nie..

Hari Raya baru ini, kira cerita baru dalam beberapa tahun, semasa di sebuah kampung. Bulan puasa hari itu, di masjid Taiping ada ceramah. Penceramah ni diundang khas dari Terengganu (Pusat Tahfiz). Penceramah ini menceritakan kepada seorang pnduduk di situ personally yang dia ada senior yang menceritakan sendiri kepada penceramah ini tentang pengalaman seorang teman sepengajiannya semasa di Mesir (or somewhere there..i lupa).

Teman ni asalnya dari Sarawak... penganut agama Kristian pada asalnya. Orang Sarawak ni dihantar oleh pakciknya sendiri, yang juga seorang paderi besar di Sarawak, untuk mendalami Kristian di Sepanyol. So... macam ni dia telah di hantar ke universiti di Sepanyol. Kesemuanye ada 25 students yang menuntut ilmu tersebut. Ini bukan calang-calang punya belajar... sebab mereka ni pergi belajar di Gereja Besar (somewhere in Spanyol dan gurunya ialah POPE). So..setelah lebih kurang 2 tahun pengajian, mereka akan tamat pengajian dan jadi educated paderi. Kesemua 25 students ni datang dari different country all over the world! So... bila dah dekat nak graduate, mereka diberi pilihan untuk wish…dan satu permintaan akan dimakbulkan. So... semua ni minta hendak masuk sebuah Library besar dalam gereja tu jugak.. Dalam library itu ada pelbagai jenis buku. So..dalam masa 2 minggu terakhir ni mereka akan menghabiskan masa mereka membaca buku di Library. Tapi, POPE cakap dengan satu syarat... dalam banyak-banyak buku di dalam library tu, ada satu buku yang khas diletak di tengah tasik/kolam dalam library tu. Bayangkanlah betapa besarnya library tu!! Buku itu lah yang dilarang oleh POPE daripada dibaca. So, salah seorang daripada 25 pelajar telah melanggar syarat. Dia ambil buku tersebut tapi tidak faham kandungan bahasa dalam buku tersebut. Ia adalah Bahasa Tabrani..seakan bahasa Sepanyol (lama). Dia pun berkongsi dengan yang lain dan hendak dijadikan cerita. Ada seorang yang faham tentang beberapa bahasa tersebut. Dia pun baca dan menerangkan kepada ke semua 24 yang lain. Nak tahu apa dia??

Itu sebenarnya adalah kitab Injil yang asal! Apabila kesemua 25 pelajar itu membaca, mereka mula sedar yang Kristian yang mereka belajar selama ini, adalah salah satu sebab semua yang terkandung di dalam buku itu adalah benar seperti yang terdapat dalam ajaran Islam hari ini. Hari terakhir mereka keluar dari situ, POPE datang jumpa mereka dan dia sudah syak mesti ada sesuatu yang berlaku. Setelah semuanya di PROVOKE oleh POPE, mereka akhirnya tewas dan mengaku mereka telah membaca kitab itu. POPE pun berkata, "Sebenarnya kita Kristian ni memang dicipta sebagai agama duniawi sahaja. Yang betul adalah Islam. Kalau hendak tahu, setiap paderi yang tertinggi itu, bila ada orang Kristian yang sedang nazak, tugasnya ialah pergi ke telinga orang itu dan berkata Islam adalah sebenarnya.

Selepas itu, POPE berkata lagi kepada pelajar tersebut, yang mereka semua tidak akan lepas dari tempat itu memandangkan mereka sudah tahu yang sebenarnya. Maka semuanya akan dibunuh. Pelajar-pelajar tersebut cuba cari jalan untuk lari. Setelah sekian lama mereka merancang, mereka berjaya merasuah seorang JAGA dalam gereja besar itu. Tetapi JAGA itu meminta US$4 juta. Kesemua pelajar-pelajar tersebut mempunyai sponsor dari Govt! Mereka mengumpul wang scholarship mereka sebanyak US$4 juta itu. JAGA itu berkata dia akan menyembunyikan rahasia pelajar-pelajar tersebut dengan membunuh seorang lagi JAGA lain sebagai alasan kepada POPE yang JAGA itu pembelot. Pelajar-pelajar tersebut hanya ada satu jalan keluar. Iaitu mereka akan melalui satu terowong bawah tanah beberapa meter untuk sampai ke laut. Mereka terpaksa berenang melalui salur najis (it's the only way that they have to went through that thing!). Bila dah keluar, ada sebuah bot yang akan menunggu mereka. It's all up to them untuk melepaskan diri lepas tu. bot itu juga yang sediakan oleh JAGA itu. Then, si budak Sarawak ni pun call uncle yang send dia ke Sepanyol. Uncle dia cakap jangan balik lagi ke M'sia sebab seluruh negara dah dapat arahan untuk membunuh dia. Maknanya dia telah disenaraikan dalam 'blacklisted'. Jadi dia pun lari ke Mesir dan menganut agama Islam menjadi Al-tahfiz. Sampai sekarang dia tak balik. Jadi cerita ni kiranya sudah orang kedua yang tahu. Hmm... dekat dengan sumber ni kan? Katanya lagi, dah banyak pelajar-pelajar yang 25 tu yang mati dibunuh. Mereka pakai spy untuk track gerak geri pelajar-pelajar tersebut!

Well... dalam pada tu..kalau u nak tahu, dalam pengalaman di atas tadi, dia cakap simbol sebenar orang putih meniup lilin semasa birthday tu ialah... kek tu diibaratkan sebagai dunia.. lilin tu ialah simbol sebagai NUR ISLAM. Dan apabila lilin tu ditiup, maka padamlah nur islam, dan kek sebagai dunia tu dipotong-potong dan dimakan oleh musuh Islam!! Hmm...hebat tak orang-orang kafir punya style? Yang kita kat sini dok syok ikut style mereka tanpa tahu apa-apa.

Satu lagi... pasal HOLY-WATER mereka tu. Nak tahu tak mana asalnya? Mmm..di dalam gereja besar itu tadi, once a year ada satu occasion di dalam sebuah special hall yang hanya boleh dimasuki oleh paderi and rahib tertinggi all over the world saje. Di situ mereka boleh berbuat ape saje termasuk berzina. Anak hasil penzinaan mereka itu lah akan dibunuh dan darah bayi tu akan disuling dan hasilnya ialah HOLY-WATER!! Mm... takut kan dengar betapa dahsyatnya mereka punya planning...


Basilika Santo Petrus di Roma. Patung di depan adalah Santo Petrus, yang merupakan Paus pertama dalam Gereja Katolik



7 luahan hati:

  1. klantong state mmbr..30 April 2009 3:55 PTG

    fuh..medeyy..Interesting info..
    ntn kasi taw bnyk lg interesting info..
    mst gue view blog nie ari2..

    BalasPadam
  2. ahaks!! cte nie best. ley x aku nk copy n paste kat blog aku?

    BalasPadam
  3. copy je..amik je..aku xkisah pun..

    BalasPadam

Link Exchange

Tinggalkan link anda disini untuk saya membalas kunjungan anda. Terima kasih :)